Zakrzewska-Bielawska, A. (2018). Strategie rozwoju przedsiębiorstw: Nowe spojrzenie. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
Zakrzewska-Bielawska, A. (2017). Ambidexterity jako zdolność dynamiczna w odpowiedzi na niepewność otoczenia. Studia Oeconomica Posnaniensia, 5(9), 174-190.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2017). Ambidexterity w obliczu paradygmatu relacyjnego -wyzwaniem współczesnego zarządzania strategicznego [w:] Sopińska, A. & Wachowiak, P. (red.), Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa (s. 177-193).
Zakrzewska-Bielawska, A. (2016). Paradoks eksploracji i eksploatacji–Ambidexterity w zarządzaniu strategicznym. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, (420), 435-449.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2016). Ambidextrous organization jako przykład przedsiębiorstwa inteligentnego. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów/Szkoła Główna Handlowa, (148), 161-174.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2016). Ambidexterity—światowe trendy eksploracji w naukach o zarządzaniu. Przegląd Organizacji, (1), 16-23.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2016). Perceived mutual impact of strategy and organizational structure: Findings from the high-technology enterprises. Journal of Management & Organization, 22(5), 599-622.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2015). Wybory produktowo-rynkowe przedsiębiorstw sektora wysokich technologii. Marketing i Rynek, (9 (CD)), 753-764.
Baleja, M., & Zakrzewska-Bielawska, A. (2015). Uwarunkowania formalno-prawne rozwoju przedsiębiorstw energetycznych – analiza krytyczna. Marketing i Rynek, (5 (CD)), 684-695.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2014). Ewolucja szkół strategii: przegląd głównych podejść i koncepcji. Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, 27, 9-29.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2013). Strategia nowoczesnego przedsiębiorstwa: zasoby i okazje. Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, 22(2), 159-175.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2011). Strategie wzrostu przedsiębiorstw sektora wysokich technologii w ujęciu empirycznym. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, (219), 310-318.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2011). Flexibility of strategy in high-tech enterprises. In Zhang, M. (ed.). Economics, business and management (ICEBM 2011). Book Series: International Proceedings of Economics Development and Research, 22, 107-111.
Staniec, I., & Zakrzewska-Bielawska, A. (2011). Kryzys gospodarczy a układ grup strategicznych na rynku OFE w Polsce. Polityka Społeczna, (3), 19-21.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2010). Technologia, innowacje i wiedza a strategia przedsiębiorstwa high tech. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, (116), 538-548.
Zakrzewska – Bielawska, A. (red.) (2010). Koncepcje i metody zarządzania strategicznego oraz nadzoru korporacyjnego. Doświadczenia i wyzwania. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Staniec, I., & Zakrzewska – Bielawska, A. (2010). Grupy strategiczne na rynku otwartych funduszy emerytalnych, [w:] Zakrzewska – Bielawska, A. (red.). Koncepcje i metody zarządzania strategicznego oraz nadzoru korporacyjnego. Doświadczenia i wyzwania. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa (s. 172 -188).
Zakrzewska-Bielawska, A. (2010). Strategie przedsiębiorstw wysokich technologii: ujęcie retrospektywne. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów/Szkoła Główna Handlowa, (98), 224-234.
Zakrzewska – Bielawska, A. (2009). Strategie dywersyfikacji dużych przedsiębiorstw produkcyjnych, [w:] Szabłowski, J. (red.). Zmiany w strategiach zarządzania organizacjami. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok (s. 179 – 191).
Zakrzewska – Bielawska, A. (2009). Umiędzynarodowienie i globalizacja a strategie rozwoju przedsiębiorstw, [w:] Potocki, A. (red.). Instrumenty i obszary przeobrażeń i zmian organizacyjnych w warunkach globalizacji. Difin, Warszawa (s. 339 – 348).
Zakrzewska – Bielawska, A. (2007). Rozwój i decyzje strategiczne dużych firm produkcyjnych, [w:] Lachiewicz, S., & Staniec, I. (red.). Sytuacja ekonomiczna i kadrowa dużych organizacji gospodarczych w aglomeracji łódzkiej. Wydawnictwo Media Press, Łódź (s. 29-38).
Zakrzewska-Bielawska, A. (2007). Czynniki sukcesu dużych polskich firm produkcyjnych. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, (2), 276-286.
Zakrzewska – Bielawska, A. (2007). Cechy strategii wzrostu polskich dużych przedsiębiorstw produkcyjnych [w:] Potocki, A. (red.). Mechanizmy i obszary przeobrażeń w organizacjach. Difin, Warszawa (s. 346-356).
Lachiewicz, S. & Zakrzewska – Bielawska, A. (2007). Kierunki i uwarunkowania rozwoju zewnętrznego dużych firm produkcyjnych [w:] Potocki, A. (red.). Mechanizmy i obszary przeobrażeń w organizacjach. Difin, Warszawa (s. 153 – 163).
Zakrzewska – Bielawska, A. (2006). Strategia jako czynnik determinujący strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa [w:] Stabryła, A. (red.). Doskonalenie systemów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym. Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków (s. 499-508).